Monday 18 March 2013

En liten lampa blev det

Den här lilla bordslampan köpte jag på Ikea i helgen. Såg den och slog till nästan på en gång, vi diskutera bara färgen på skärmen en liten stund. Den fanns i vitt och någon rosa aktig samt denna mörkare beige och valet föll på den mörkare och den känns helt rätt när den kom på plats på hallbordet. Samt svart fot som matchar handtagen på lådorna i hallbordet och vår taklampa.


 Den lyser upp hallen så där lite lagom på kvällarna. Visst köpte vi den efterlängtade och jättefina taklampan men den har man inte tänd hela tiden på kvällen. 
 Den passar perfekt!

Jag skrev att jag skulle visa vad jag köpt när jag skruvat ihop det. Ja det var alltså denna lampfot som man behövde skruva ihop, den kom i två delar men sladden löpte redan igenom allt. Tänk så fiffiga de är på Ikea att tänka ut allt om hur man plattar ihop alla möbler och annat till de såkallade "flatt packs". 

Ha en fin måndag allihopa och tack för att ni tittar in och lämnar så många härliga kommentarer. Jag blir glad varje gång jag läser vad ni skriver.

Tjingeling!




6 comments:

Min plats i solen said...

Så fint det blev Anette och jag kan inte låta bli att le när jag läser om ert besök på IKEA. Även vi besökte det stora möbelvaruhuset igår (och vi var inte ensamma kan jag lova) och vi som bara skulle ha små avfallstunnor att ha under vasken och påslakan kom hem med ett klädskåp (sista som var kvar och som inte skulle komma igen så vi fick köpa monteringsexet till rabatterat pris) och ett nytt skrivbord till äldsta dottern. Så istället för att bära i handen blev det att hyra släp. Det blir inte alltid som det var tänkt men fint blev det här hemma. :)

Varm kram till dig

Melody and M.E said...

Vilken söt lampa! Den har jag inte sett på IKEA, men mannen har varit med de senaste gångerna och då är det mera raka spåret till det som ska inhandlas än att gå och titta på lite av varje!
Ha det gott!
Kram
Melodys matte

mitt hjärtas fröjd å glädje said...

Så fin den var och den passade fint där på din hallbyrå.
Ja visst är de fiffiga, tom en annan som inte är så haj på att skruva ihop saker, klarar ju av att sätta ihop deras saker hihi.
Ha en fin dag. Kram Jennie

fianathome said...

Vad fint det blev. Det är det lilla som görét ju.
Såg du shoppat upp dig på värmeljus också. Ikea är så himla bra på mycket faktiskt. Ända svårigheten är ju att begränsa inhandlingen braåhasaker som jag kan tycka det finns väldigt gott om där och varför då när man ändå är där, köpa en...Blir många kassar :P
Ha det så gott. Här blåser vi bort nästan och nu väntas massor med snö..
tjolahopptjolahej..
Kram
Fia

Maria - Wikers Liv said...

Snyggt! Passar perfekt!
Ja, ikea de kan de!
Kram /Maria

tinajo said...

Söt lampa! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...