Monday 12 December 2011

Kent flyttar in

Så äntligen kom han, min nya stora kärlek. Minns ni Kent som jag skrev om här? I fredags fick vi äntligen hem honom, ja faktiskt två av honom.

Mina två Kent!

Välskyddade.

 Så här ser Kent ut när plasten är borttagen. Det blev en 2:a och en 2,5:a då vårt TV rum inte är allt för stort. Dock har vi ännu inte hunnit med att möblera om i rummet då helgen varit fullspäckad som jag berättade om i tidigare inlägg. Den träfärgade bokhyllan du kan skymta lite av i bakgrunden på de övre bilderna har blivit lite av ett problem för oss.
 Det är en Billy hyllvägg som passa bra i gamla huset men som nu är lite för stor och definitivt fel färg. Om den fortfarande varit björkfärgad hade det väll gått ann, men med åren har den antagit en mer orange färg som jag inte gillar alls. Vi har provat den på olika väggar i TVrummet men det blir inte bra med sofforna där så nu ska Billy ut på vift igen. Denna gång blir det att prova hur den tar sig ut inne i storstugan för någonstanns måste vi ju ha förvaring för våra saker. Planen är dock att den ska målas om till vit för då smälter den mer in i omgivningen.
Men det är så mysigt att sitta i den nya soffan och titta ut över denna utsikt, ja frånsett bilarna som inte får plats i garaget då. Men solnedgången på kvällen och ängen utanför är så vackert och rofyllt. Härom kvällen när det var värsta åskovädret så satt vi där i mörkret med julstjärnorna tända och tittade på skådesspelet utanför på himlen, otroligt pampigt var det och som det lät.

Snart dags att köpa eller sy några snygga soffkuddar i någon snygg färg. Dessutom ska det till ett soffbord och TV samt en TVbänk och någon lampa innan det är klart. Någon som har förslag på färgskala att matcha det beiga och bruna?

Tjingeling!

4 comments:

Christina said...

Lila är ju alltid snyggt,Haha!!/Lila-Christina

Jenny said...

Hej Anette! Höll på att skriva hej Kent, hihi:)

De där snygga sofforna kommer jag ihåg att du visat, passar ju perfekt hos er!

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

TIDSOPTIMISTEN said...

Gud så snyggt det är med grå soffor, tror jag måste köpa lite extra överdrag i grått till mina Ektorpsoffor från IKEA. Lila eller gammelrosa tycker jag är snyggt till grått. :)
Hoppas allt gick bra under er intensiva baletthelg ;)

Kram F

Anette Ryan said...

Halloj!
Att du föreslår lila är ju inget konstigt Christina, men ett förslag jag gillar. Är inne lite på lila just nu. Och BBQ /F gammelrosa är inte så dumt det heller. Undrar förståss vad mannen säger om det?!
Har själv funderat lite på turkost/turkostgrönt kanske. Men tiden får utvisa.

Tack för förslagen tjejer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...