Saturday 24 September 2011

Trasig lampa

I morse tog jag med mig stjärnan till lampaffären för att höra vilka saker jag behövde köpa för att få den elektriskt ansluten. Tjejen i affären som hjälpt mig tidigare var väldigt spänd på att få se den. Så när jag packade upp den så ser vi att den ser lite skev ut på vissa ställen där den ena "stjärnsspetsen"/luckan är in i lampan. 
Det visar sig att lödningen släppt på två ställen och glaset glidit ur sitt kopparfäste så den börjar bli skev. En teori som jag känner passar väldigt bra in på hur den kom packad är att den legat under så pass hårt tryck under färden att när den åkt på pakethållaren eller ställts ner lite oförsiktigt så har det skapat spänningar i hela konstruktionen som sedan släppt när jag packa upp den. I affären frågade de om den kommit packad i stor kartong med "frigolit ostbågar" och det gjorde den ju inte utan i en väldigt exakt låda med hårt papper som skydd samt bubbelplast runt lampan.

Så nu ska jag samla ork över helgen och ringa företaget på måndag och se vad som händer då. Trist är väl det minsta man kan säga. Jag som verkligen varit så försiktig med den att inte ens Denis fick se den utan han fick nöja sig med bilderna här på bloggen, bara för att jag inte ville plocka upp den för mycket när den var väl inslagen.

Håll tummarna för min stjärna!

1 comment:

Anonymous said...

Helt otroligt! Önskar Dig stort lycka till
på måndag. Det måste bara gå och hur kan man sända en sådan lampa utan uppfyllnad i kartongen.
Kram M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...