Wednesday 13 July 2011

Badkaret...

...var på plats idag!! Vem hade trott att de skulle sätta in badkaret så snabbt innan något annat är klart. Men, men tydligen är det så. Här är det!
 Dessutom hade vi fått en dörr mellan tvättstugan och garaget. Denis och jag tvistar om det är vår riktiga dörr eller ej. Jag tror det är originalet, han tror det är en temporär. Tiden får utvisa vem som har rätt.
I övrigt har det gjorts en massa småsaker som är svårt att visa på foto. Det har sats upp skenor i taket som gipsskivor ska sitta på. Det har gjorts förstärkningar och utsågningar för diverse installationer längre fram och kablar av för oss okänd typ har dragits runt om men mest inne i taket. Nu väntar jag bara på att teglet ska anlända.

I väntan på tegelstenarnas ankomst, ber jag att få önska en trevlig dag.

8 comments:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla said...

Härligt, nu kan ni ialla fall bada... :)

Japp, det har blivit en del dalahästar under åren...Har fler än jag visade idag ;)Tycker de är sååå vackra.

Kram från Qld

Christina said...

Lite roligt med badkaret! Då kommer väl snart toastolen!!! Hälsningar Christina

A House With A View said...

Oj vad det går undan, redan badkaret på plats!!! Vad spännande det måste vara att se allt komma på plats!!!

Stooooooooooooooooooor kraaaaaaaaam aka

fianathome said...

Jaha då har ni badkar - minsann inte illa det ;)
Vissa hus byggs ju så. kanske för man inte ska riskera att inte få in badkaret då huset är färdigt. Vad vet man. Skånska Cement byggde förr hus som kallades för hjärthus. Då byggde man kök, pannrum och badrum i mitten sen huset runtomkring. Stora och lilla Anna hette dem. //ha en bra helg. Fia

Villa Carl Larsson said...

Haha vilket roligt tillvägagångs sätt de har. Badkaret in så snabbt ja. Det är spännande det där. Kul att det tar sig.

Tack för fina kommentarer. Nu börjar jag komma in i rutinerna lite med gossen även om de ändras från dag till dag och alla dagar är unika så blir jag mer bekväm i mamma-rollen, vilket ju så klart känns toppen. Inte lika rädd när han plötsligt börjar gapa. Jag lär mig lite vad det betyder. Magknip är inte lätt att åtgärda utan mest tålamod och försöka klappa gossen så han mår så bra som det bara går.

Ha en fortsatt fin helg.

Kramar Josefin

Anette Ryan said...

Ja det där med badkaret funderar jag också lite på. Tror att fler av er är det på spåret. Vårt badkar ska ju vara inkaklat så det måste antagligen på plats i ett tidigt stadium (även om detta verkar väldigt tidigt i mina ögon. Sedan tror jag att det också har att göra med att man i vissa fall kanske inte kan få in det senare. Lustigt är det iallafall :-)
Aldrig hört om hjärtehus men jag gillar tanken på att köket är husets hjärta, pannrummet vet jag inte direkt.

B is building a house said...

You now have a bath!!!!! How exciting!

I was ultra excited when ours went in last week :)

B

Marie Söderberg said...

hihi ja det e kul..jag bläddrar ju lite baklänges här i bloggen och badkaret borde ju komma in efter teglet..hihi va kul

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...